6 Wanita Muslim yang Cantik dan Kaya

Rania Al Abdullah, Jordan
Permaisuri Jordan, Rania Al Abdullah dilahirkan pada 31 Agustus 1970 dan menikah dengan Putera Abdullah II. Suami beliau telah kukuhkan sebagai Raja Hashmite Kingdom of Jordan pada tahun 1999.

Lalla Salma, Maghribi
Puteri Lalla Salma dari Maghribi ini merupakan isteri dari Raja Mohammed VI. Ibunya, seorang guru sekolah yang melahirkan Lalla pada 10 Mei 1978. Walaupun bergelar sebagai "The First Lady" beliau tetap rendah diri.

Fathima Kulsum Zohar Godabari, Arab Saudi
Fathima Kulsum kini secara rasmi menjadi Permaisuri Arab Saudi. Dia adalah isteri dari Sheikh Avdi Al Muhammad. Dia dilahirkan di antara keluarga paling kaya di dunia.

Hajah Hafizah Sururul Bolkiah, Brunei
Anak perempuan Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah ini dilahirkan pada 12 Maret 1980. Sultan Hassanal Bolkiah pernah disebut sebagai orang paling kaya di dunia pada tahun 1997 oleh Forbes.

Sheikha Hanadi Bint Nasser Al Thani, Qatar
Seorang pegawai bank, pelabur dan usahawan hartanah, Sheikha Hanadi merupakan salah seorang ahli perniagaan yang paling sukses dalam sejarah ekonomi Qatar.

Ameerah Al-Taweel, Arab Saudi
Puteri Arab Saudi, Ameera Al Taweel dilahirkan pada 6 November 1983. Ameerah adalah isteri dari Putera Al Waleed Bin Talal, salah seorang keluarga kerajaan Arab Saudi.

No comments:

Post a Comment

Please leave a comment